Returnering

Herunder kan du se betingelser og vejledninger om, hvordan du returnerer varer. I de fleste tilfælde er det nødvendigt, at du kontakter os inden, du sender.

 

Telefon 70 26 22 00
E-mail info@musikinstrumenter.net

Ombytning

Hvis du ønsker bytte en vare fx til en anden farve eller størrelse, bedes du sende den tilbage til os. Benyt venligst den vedlagte returseddel, da det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden.

Forkert vare

Modtager du en forkert vare, bedes du som det første kontakte os på ovenstående e-mailadresse. Vi refunderer ikke dine fragtomkostninger, hvis du sender varen retur til os uden aftale. 

Fortrydelse

Best Music tilbyder 30 dages fortrydelsesret. Det er en udvidelse i forhold til Købeloven, som giver forbrugeren 14 dage. 

  • fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare
  • hvis du har bestilt flere forskellige varer i en samlet ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, du modtager den seneste vare
  • du skal meddele os, at du ønsker at benytte fortrydelsesretten inden 15 dage fra den dag ,du fik varen leveret
  • du skal sende varen retur til os senest 15 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at benytte fortrydelsesretten
  • består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del
  • du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked
  • du har mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i en samlet ordre 
  • bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder hele købet eller en del af dit køb
  • for firmaer, institutioner, skoler og lignende er der ikke fortrydelsesret, med mindre andet specifikt aftales
Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.

  • vi refunderer betalingen modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, senest 15 dage fra den dag, vi har modtaget din besked om, at du fortryder
  • vi refunderer dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder
  • vi tilbagefører pengene til den bankkonto, du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet
  • vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
  • hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for
Værdiforringelse

Du kan miste dit købsbeløb helt eller delvist, hvis produktets værdi forringes af følgende årsager:

  • varen er taget i egentlig brug, du må dog prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik
  • er varen taget egentlig i brug, risikerer du kun at få en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi
  • blæseinstrumenter må af hygiejniske årsager slet ikke afprøves, endsige tages i brug
  • varen er blevet beskadiget, mens du var ansvarlig for det
  • du har håndteret varen på anden måde end det var nødvendig for, at du kan bestemme egenskaber og kvalitet
  • hvis den originale emballage eller tilbehør mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen
  • ved køb af dvd, cd-rom eller software bortfalder fortrydelsesretten, hvis forseglingen brydes, installeres eller registreres hos producenten
  • hvis forsegling er brudt på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret
Returnering

Retningslinjer:

  • kontakt os for at aftale returnering
  • du erholder selv omkostningerne ved tilbagelevering af varerne, når det drejer sig om fortrydelse
  • pak alt forsvarligt ind, du har ansvaret for pakke og indhold, indtil vi modtager den
  • vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage
  • benyt den vedlagte returseddel
  • send pakken - gerne med GLS som erhvervspakke direkte til os, da vi ikke afhenter i pakkeshops
  • gem postkvittering og sporingsnummer
  • spor din pakke på gls.dk, hvis du er tvivl om, hvorvidt vi har modtaget den
  • vi modtager ikke pakker sendt COD eller med DAO

 

Der kan i travle perioder være en ekspeditionstid på op til fire hverdage. Har du fået en refunderings-notifikation om, at du er berettiget til at få dine penge retur, kan der gå fire-fem bankdage, før du kan se dem på den konto dit betalingskort er tilknyttet.
 

Se også betingelser om reklamation.