Reklamation

Din handel hos Best Music er omfattet af Købeloven. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret. Hvis varen er defekt eller har mangler, kan du være berettiget til få den repareret eller ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt og senest to måneder efter, at manglen er opdaget. Det er vigtigt, at du kontakter os på e-mail eller telefon vedrørende din reklamation, inden du sender varen retur. Beskriv så detaljeret som muligt, hvad problemet er. Supplér gerne med fotos, hvis det er relevant. 

 

Telefon 70 26 22 00
E-mail info@musikinstrumenter.net

 

Vi er ikke ansvarlige for produkter, der er sendt til os uden foregående aftale. Vi aftaler sammen, hvordan processen skal forløbe, og hvordan vi bedst får løst problemet. Skal varen retur til os, benyt venligst vores returseddel, som vil lette sagsbehandlingen og minimere klagens behandlingstid.

 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationsretten bortfalder, hvis fejlen skyldes forhold forårsaget af køber, herunder forkert opsætning og installation af software, uheld eller misbrug af produktet, forkert anvendelse eller mangel på vedligeholdelse. Herunder hører også skader på instrumenter forårsaget af udtørring, fugt og temperaturforandringer. 


Følgende produkter er ikke dækket af din reklamationsret, selv om de ikke nødvendigvis forventes at kunne holde i to år: Strenge, trommestikker, køller, batterier, forstærkerrør, cross-fadere og andre sliddele, idet vi henholder os til Købelovens bestemmelser. Levetiden af disse produkter kan variere meget, afhængigt af brugen. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.

Hvis klagen er berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger for at sende varen tilbage til os. Hvis ikke, skal du afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger for returnering af varen efter undersøgelsen. Husk, at varen altid skal være i god emballage. Du har ansvaret for pakkens indhold indtil vi fysisk modtager den. Så behold postkvittering og tracking-nummer. Bemærk, vi modtager ikke pakker sendt COD eller lignende.

 

Hvis du ønsker at klage til øvrige instanser, kan du som dansk statsborger rette henvendelse Center for Klageløsning

Er du øvrig borger i EU, henviser vi til EU Kommissionens hjemmeside, Onlinetvistbilæggelse